Tuesday 12 September 2017

Skeleng skeleng

Skeleng a.k.a syiling



Assalamualaikum semua.

Saya lupa la sapa ajar sebut skeleng untuk syiling. Bahasa loghat mana pun saya tatau lah weh siyes ah... skeleng skeleng. Cam comel je. ahahahahahahahahah.

Saya ada satu perangai....setiap kali pergi travel saya jenis suka secara tak sengaja pi simpan dan kumpul banyak skeleng skeleng tu...cam dalam gambar tu skeleng korea. Sampai berat gedoboh la beg duit travel tu.

Perangai sangat. hm

Oh ya... yang syok nya skeleng ni baguih bila kita darurat. saya ingat lg bila last2 day travel kt Korea dulu cam da susut banyak la duit ( tapi sayangnya lemak badan tak susut sekali ) so skeleng ni lah life saviour saya. Penyelamat sangat.

Ce imagine weh... cik mir mira ni dok kira kira penuh confuse duit skeleng ni padahal nak bayar air mineral. Air mineral kt convenient store korea mahal...kerat leher ase. Hm.

Cam sedeh je tau seketui seketui duit tu ai susun atas meja. Dulik lantak. Bukan kau kenal apak aku kat Kontan tu pun. ahabahaha. buruk perangai anak dara ni.

Sedih je cashier tu pandang last last dia yang kirakan. Berjaya kan muke cebek saya? nyeahh

So korang yang mana ada perangai cam saya...skeleng ni sama penting dengan duit kertas... dia punya berat tu memang annoying. Save je skeleng tu. Ne tau darurat.

Skeleng juga boleh jadi souvenir for kawan kawan if korang cam tak berbajet sangat nak beli souvenir or tak cukup mana or ape ke...skeleng is a good option woi.

Percayalahhhh~


No comments:

Post a Comment

Pahlawan islam masa kini

Disclaimer :  Full kredit untuk Irfan sebab saya share semula sini untuk bacaan. Jenuh nak reread dari telegram. Thank you saudara.  PEJUANG...