Wednesday 6 September 2017

Impian bercuti di Korea

Korea.

Rasanya ramai sangat antara kita yang suka bebenor dengan Korea. Tak kisahlah sebab terjebak drama ke, Running Man ke atau pape lah.. Lagu idol idol dorang pun boleh tahan. Bila dah suka level tangkap cintan tu, mulalah pasang angan angan mat jenin kak ipah kak rosa pak atan mak enon untuk memijak kaki disana, bergulig disana, menari nari disana, melompat riang disana, bergamba sakan mengalahkan photoshoot level infiniti model hijibista ( eh? teringin ya )...

Seriously korang....trust me saya pun begitu juga. Dulu dulu time saya belajar dan of course lah sengkek dan of course jugak lah rasa cam samar samar je impian nak jejak kaki kesana. Sangatlah samar sebab cam how on earth wei nak gi sana dengan jarak berbatu baru rentas negara laut apa semua. Tiket kapal terbang tu sangatlah mahal cam letak leher kat papan pemotong daging tu. Over lak.


Tapi sehingga kini... Alhamdulillah berjaya capai malah lebih dari tiga kali saya jejak kaki kesana. Saya cuma nak kongsi cara yang saya yakin insyaAllah boleh jadi pemangkin korang if berangan and berhajat nak gi sana. Pedulikan mulut sumbing jahat yang kondem cakap :

"Eceh skit skit Korea..."

"Plastik ..."

"Nak operate muka letew"

"Berangan sangat cari pakwe korea depa pandang korang cam bangla.."


Sadis kan mentaliti? Percayalah saya hadap byk kali dah mulut tungking camni. Jujur cakap pertama kali saya berhajat untuk kesana memang sebab pengaruh kpop idol drama bagai tapi sebaik saja saya jejak kaki di airport ( time tu winter season ujung january ) , saya jatuh cinta.

No bukan tetibe ada oppa kacak lalu depan mata slow motion masuk background music lovey dovey apa semua. No...kat airport kot. Kat aircraft bridge lagi kau rase.... Hahaha.  Sebaik saja langkah keluar tu Ya Allah angin dingin terus buat nafas saya berasap. JAKUN YA ALLAH... anak pakcik Othman ni jakun tahap melampau. Melampau sampai dok hu ha hu ha sedut hembus nafas. Oh lupa cakap time tu saya gi sorang je so takleh la nak jakunzi dengan kengkawan. Nanti next post saya cite pasal solo trip saya orait. Ni Mukadimah jaa.

Melalut dah saya ni. Baiklah sahabat sekalian, antara benda yang saya buat adalah panjatkan doa dan tulis pasal Korea pastu tepek kat dinding bilik. Setiap hari tengok sampai takdak feel dah...tapi benda tu main je kat kepala. Sambil tu doa lah bebanyak. Allah pasti jawab dan kutip doa hambanya. Sedar tak sedar, saya akhirnya pijak bumi sonata bebetul dimusim salju. Haaaa kan. Kuasa Allah sangatlah penuh dengan kasih sayang dan cinta.

Serius cakap saya pergi Korean Tourism Organization kat KL tu pastu amek dia punya brochure gak . Yang tu pun saya tampal. Yang gamba winter lak tu. Saya nak tunjuk gamba tapi sayangnya bilik dah renovate saya nak tampal new stuff lagi... Nanti saya share new wishlist wall. Tapi sebenarnya benda ni antara kita dan Allah... No need heboh pun. Yang penah nampak wishlist wall saya pun bestfriend saya sebab dia tido umah saya lama.... Dia tegur gak.

Nice tak.

Mungkin ini antara skill Law of attraction yang saya tak sedar saya buat dan Allah izinkan mimpi jadi nyata.

Takdak apa mustahil weh. So korang ape lg... Pi beli manila kad, post note dan marker. Tulis besar jelas nak pi mana apa semua. London ka Osaka ka memana ja buleh takdak masalah... Saya tulis Korea Jepun dan German and magically atas izin Allah semua tu dapat pergi...dan saya hanyalah pekerja level bawahan gaji sangat kecil so menabung tu memang gigil lah kan tapi alaaaa tolak tepi. Usaha tangga kejayaan.

model Safiya Illani sedang syok sendiri 😝



Sapa nak pi Korea angkat tangan!!
Nak tanya pape tips pun angkat lah tangan!!!

Saya akan tulis entry korea trip saya soon... Tunggu ya.
Lebiu~


Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

Pahlawan islam masa kini

Disclaimer :  Full kredit untuk Irfan sebab saya share semula sini untuk bacaan. Jenuh nak reread dari telegram. Thank you saudara.  PEJUANG...