Sunday 17 September 2017

Mak dan kuih petangnya

Assalamualaikum...

Hello... thank you sebab sudi baca Blog ni. Cambiasa saya jenis yang random and takda spesifik entry lagi sebab blog ni lebih kepada kehidupan saya kan.

Dulu time kecik kan, sebab saya jenis tak gi sekolah agama so petang dok umah ulangkaji bagai.je...rutin mak is setiap.ari akan buat kuih petang. Tak kisahlah kuih cekodok ke, kaswi ke, karipap ke, apam ke... pendek kata setiap hari ada je kuihnya. Sampai saya terfikir satu kewajipan ke untum buat kuih?

Bila da besar baru sedar... mak seorang yang rajin. Tak semua orang suka and akan spend masa buat kuih. Saya belek diri sendiri, rasa nak sepuk kepala sebab dah tau jenis yang susah nak jadi serajin mak malas sedasat dasat malas. Malas tu rasa nak lempang muka lelaju.



kenyang cenggini dok ngan mak..

Seriusly....mak memang powerful.
Banyak sacrifice mak mak yang kita selalu terlepas pandang.
Supermak.

No comments:

Post a Comment

Pahlawan islam masa kini

Disclaimer :  Full kredit untuk Irfan sebab saya share semula sini untuk bacaan. Jenuh nak reread dari telegram. Thank you saudara.  PEJUANG...