Wednesday 13 September 2017

Alkisah pasar malam

Assalamualaikum....

Korang kan kalau gi pasar malam koraNg suka beli apa? Mesti ada list dalam kepala kan.

Ayam gunting.
Apam balik.
Nasi kerabu.
Nasi ayam.
Soya panas.
Tau fu fah.
Takoyaki.
Murtabak.

Adoi... Banyak lagi meraban list dalam kepala kan. Begitu jugak lah saya. kalau saya bila gi pasar malam saya suke bebenor tau makan ayam gunting. Yang pemes tu ayam gunting Uncle Bob tapi kalau pasar malam Nilai cempaka hari jumaat tu saya suka gila ayam gunting acik sebelah uncle bob. hahahaha.

Lupa nak amek gamba tapi takpa saya amek nanti saya wat lagi post 2.0 punya versi lak. Dap wohhh ayam tu. Juicy, manis, sedappppp.

Selain ayam gunting saya akan pastikan diri ini beli air greentea Ongky. Ahahaha sebab murah Rm 3.50 kalau gelas besar kau hado. Dah la sedap.

Pastu oh ya telinga keling ( kuih peneram eh nama dia ). Spuluh bijik rm1.00 so saya bese beli 50 biji because I iz tamak halobak.

Pastu if terkaya or terbanyak skit rezeki saya akan mule melalut beli air lagi lah...mihun sup lah... Takoyaki lah...buah buahan lah. ah semua..

Nak nak kalau tengah lapo.
So korang jangan lapo sangat kalau gi pasar malam kang seme mak nenek nak dibelinya. Kus semangat. ...

Oh pasar malam ku...

2 comments:

  1. Nowdays.. Bila pergi pasar malam sebab Ayam dalam peti dah habes.. Hihi.. Ape y nik suka kat pasar malam.. Beli air cendol singgit y jual dalam cup tu je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Singgit ke? Kakngah dok area mana? Syoknya rm1.. pasar malam ni tempat plg mantap nak melaMpiaskan duit. Adoi

      Delete

Pahlawan islam masa kini

Disclaimer :  Full kredit untuk Irfan sebab saya share semula sini untuk bacaan. Jenuh nak reread dari telegram. Thank you saudara.  PEJUANG...