Monday 11 September 2017

Penat juga dok saja

Assalamualaikum korang yang cantik menawan buat hati tertawan..

Apa lah khabar disana. Sekarang jam menunjukkan jam 0955pm atau 2155pm. Ngantok weh. ahahahahaha... Da tau ngantok tido la ye dak pasaipa tulis blog lak. Saje je...

Saje nak bebel sini. Saya kan suka sangat dok saja. Dasar pemalas. Dasar sloth hahaha. Mira yang malas sloth dapat nama. Onyehhh.

Dulu time blaja punya la berdoa doa kelas kansel even bukan nak pi mana pun nak dok sesaja dalam bilik. Doa segigih gigh doa kot. Kalau lah saya doa segigih tu mintak permudah belajar. Hm ( sesal... ) alaaa bese la zaman belaja zaman nakal kan. Ape lah sangat kene carry subjek. hahahaha. K nyorok.

Sesungguhnya kan kalau boleh putar baluk masa mestilah saya nak cuba jadi manusia yang lebih berguna. Sekurangnya nak hargai masa masa yang dilepaskan begitu saja. Nak belajar pandai2 sampai pergi universiti luar negara. Ambil course yang minat supaya kita belajar mensa yang kita minat bukan menda yang ikot trend.

Kalaulah kalau... gajah pun boleh terbang kan.

Bila da kerja pun gigih doa nak cuti sabtu ahad lelama. Sampai kadang pikir napa la kerja tak dua hari cuti lima hari. eh eh eh.
Kanak kanak jangan jadi macam mirajumma ya. Tak bagus untuk kesihatan mak abah dan masa depan korang.

Dok saja ni best. Dulu saya pernah kerja shift yang 4 kije 4 cuti. Todiaaah heaven pak hang. 4 ari cuti tu memang pernah dok saja tak pi memana pun...teruk gila level memerap saya ni da serupa beruang kutub Malaya.

Maka saya mendapatlah... Allahu. Allah jawab doa kita ya.

Sekarang saya kira lebih bagus kita doa Allah manfaatkan kita dengan apa yang terbaik untuk kita. Allah lebih tahu.

So tak kiralah korang workaholic , doksajaholic cam saya ka.... appreciatelah hidup kalian.

Asal tak buat pasai or juai najis dadah... or buat menda tak senonoh yang kalau nak senarai leh jadi blog 18sx lak hoii tak boleh.

Doakan mirajumma.


No comments:

Post a Comment

Pahlawan islam masa kini

Disclaimer :  Full kredit untuk Irfan sebab saya share semula sini untuk bacaan. Jenuh nak reread dari telegram. Thank you saudara.  PEJUANG...