Tuesday 12 September 2017

[ BRIDE TO BE ] Dugaan nak kahwin

Assalamualaikum wahai pembaca tercinta.
Yang lawa yang comel yamg cantik yang kacak.

Fuh bodek level gunung kinabalu. Tapi ai ikhlas tau mengucapkan thank you. Kesudian awak semua click dan baca sudah cukup menyejukkan hati yang lara.

I love you all. Thank you.

Oh ya sapa sini yang dah kahwin angkat tangan? Or sedang bertunang angkat tangan? Memang dasyat bebeno eh  dugaan nak kahwin ni. Betui la kata orang orang tua ( orang tua mana satu pun tatau lah ) bahawasanya  level darah manis yang menggelegak panaih ni mmg extreme sket. Kalau dugaan tak datang hala sini...dia datang hala sinun. Tak datang belah atas...dia mai belah bawah. Asal boleh sejuta cabang penjuru dia mai.

Korang apa je cabaran?
meh la share skit kat ruangan komen....Saya suka dengar alkisah alkisah riwayat hidup orang. Saya ada kawan yang kire akrab and antaranya is prof zila. Dia bukan prof sbenar. hahaha takpe nanti sy nak wat entry khusus pasal kak prof kita.

Zila selalu je share alkisah dia zaman tunang dan kawen dulu...and papehal dia orang pertama letak tangan kat bahu dan suruh saya bersabaq and selamba badak sumbu je tempelak saya if saya wat pape salah.  If saya naik hantu, dia jerit Allahuakbar...if saya ego, dia cubit. Ha camtulah.

Katanya memang bertunang ni datang dari beribu cabang. Kejap dari manusia ketiga..kejap keluarga...kejap diri sendiri...kejap pasangan pula...kekadang dari akaun bank yang sedia ada. Pokok pangkalnya memang saiton takkan berdiam diri la bila anak Adam dan umat Muhammad nak kahwin..Depa panaih la wehhhh...

So kita jangan mudah panaih seperti depa..
Prof zila selalu suruh sabar sabar sabar. Katanya kalau tempoh tunang pun hangpa takleh sabaq lagu mana nak kahwin...dah pi dok gua sesorang jd lone ranger. Kawan ngan semut. hahahahaha.

Dia punya pengalaman tunang dulu meruntun juga...itu ini nak kene faiyaaaah nak kene itu ini bagai...kus semangat. Terduduk juga.


Korang cemana??

cecite cecite... 😅😅😅😅

No comments:

Post a Comment

Pahlawan islam masa kini

Disclaimer :  Full kredit untuk Irfan sebab saya share semula sini untuk bacaan. Jenuh nak reread dari telegram. Thank you saudara.  PEJUANG...