Monday 18 September 2017

Cara berpantang mat saleh?

Salam alayk...

Saje je nnk wat entri ni sebabb terajinkan diri dok scroll scroll instagram and nampak profile profile random mat saleh ... i mean minah saleh la sebab pempuan kan. haha.

Ada yang cam baru seminggu melahirkan baby tapi seminggu pastu cam terus dressup lelawa dan amek gamba level model hipster... Belom lagi kategori berjalan kesana kemari padahal kalau ikot logik masih dalam pantang.

Serius saya tertanya tanya, camne eh prosedur pasca melahirkan dorang? Kekadang dorang juga boleh begitu cepat kurus balik ke normal perut tu flat lansung macam tak pernah ada baby duduk dalam tu 9 bulan.

Wow...

Kalau kita orang melayu ni punya banyak giler pantang larang . 44 hari lah 100 hari lah ...setahun pun ada. No pulut no ais bagai. Stokin kene ada selalu, air ada sukatan apa semua cam whewww.

Tapi dorang watlek je amek gamba oakai Bikini dedekat pantai cam omg.... Luka bersalin mereka camna?

Serious saya musykil sangat sebab tu terpanggil nak menulis ni. Ada sesiapa ada ke kenalan minah saleh ke orang europe ke or pape je yang selain melayu kita. Sata tertanya tanya camne proses pasca melahirkan mereka....

Tak ramai yang sentuh bab ni kan?

Saya sangat sangat nak siasat pasal ni...wish me luck. Saya akan buat special entry pasal ni untuk kongsi knowledge.



Truly,
Mir Mira yang musykil

2 comments:

  1. Mennnn penat taip komen pastu hilang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laaaa....ngape hilangnye 😬😂😂😂

      Delete

Pahlawan islam masa kini

Disclaimer :  Full kredit untuk Irfan sebab saya share semula sini untuk bacaan. Jenuh nak reread dari telegram. Thank you saudara.  PEJUANG...