Thursday 15 March 2018

Seminggu di Korea ( Trip ketujuh )

Assalamualaikum semua...

Salam Jumaat laling laling sekalian. Pekabo. Buat apa tu.

Seminggu yang lepas saya baru je pulang dari Korea. Sepanjang 7 hari kat sana ada dua hari terawal yang sejuk tahap tembus tulang sebab angin walhal suhu -1 je.

Yelah time last year winter January suhu sampai belas negatif tapi angin kurang so boleh tahan lagi cuma cambese, kulit mengering dan gatal gatal.



Kecewa sikit sebab harapkan salji tapi paham lah kan kos tak banyak so tak bawak diri ke Yongpyong.Banyak yang skip gak sebab trip ni leisure leisure lepas rindu.

Kos saya secara kasar kat sana untuk makan, transport, shopping adalah dalam Rm1500 untuk 2 orang... tolak hostel dan flight lah tau. Kalau sum hostel dalam Rn2300 camtu lah.. dua orang tuuuuu ~~~

tmoney omey omey

streetfood heaven ( ni credit to chaa )

essaited

vr experience di KTO 

guard ceremony Doksugung



Pendek kata untuk saya dah beberapa kali gi sana, saya cukup happy dapat jejakkan kaki. Boleh nampak yang banyak barang naik harga, train, bus dan tiket nami island da naik ...and Nami Island bakal naik lagi tau.

Tiada lagi 8000krw...sekarang 10000krw..
Next few month dah confirm naik sampai 13000krw.

Takmo ler gi sana..bosan 😂

Alahhh jalan around Seoul pun besttt dah. Banyak aktiviti leh dibuat. 




Haritu tak berkesempatan dan beroleh rezeki untuk cuba aktiviti Dosirak cafe lunchbox kat Tongin Market. Kami pergi rupanya cuti aritu cam whuttt lah.

set penuh asam pedas korea dan ikan gorebg tepung...sedap tahap arwah.

ni udang tenpura ehsan chaa

Asam pedas Koreaaa a.k.a kalchi jorim

oyster pancake ni ehsan gambo Nurul dan Azri


Cambese bila gi Korea... makan makan makan yang best. Tapi saya tahu mostly kaum pempuan suke shopping skincare, mekap dan barangan girlish. Ahahhaa.

Saya cambiasa laaa... makanannnnnnn.
Rasanya kene wat entry khas pasal kalchi jorim korea lah... tapi kene tunggu boleh bukak laptop.

So ni je entry for now...see u next entri dan terima kasih sudi baca. ♥

No comments:

Post a Comment

Pahlawan islam masa kini

Disclaimer :  Full kredit untuk Irfan sebab saya share semula sini untuk bacaan. Jenuh nak reread dari telegram. Thank you saudara.  PEJUANG...