Thursday 22 March 2018

Homestay terbaik di Muar

Salam alayk semua...

Salam Rabu :D
Cuti cuti season dah hampir dan saya pasti kalian semua ada plan kesana kemari bersama keluarga/ kawan kan.

Post entri kalini adalah untuk share tentang betapa bestnya homestay Muar yang saya cuba aritu.
Homestay ni terletak tak jauh dari roubabout menghala bandar Muar kirenya dah area situ dah tu. Mula mula macam biasa husband buat random suggestion dan saya juga setuju sebab aritu gi sana dia melepas makan tauhu bakar stesen bas Bentayan tu.

Yela musim tahun baru of course lah risiko untuk peniaga tutup tinggi. Masing masing ada plan sendiri kan. So saya bersetuju untuk gi Muar sekali lagi bulan depannya. Gi Muar dah macam balik kampung sendiri lak lagaknya.

Search search lah hostel/hotel yang murah ( sebab tight budget huhu ) maka terjumpa la pulak satu homestay ni tau. Dia cam guesthouse la cam hotel versi rumah... bilik by bilik dan seriously memula cam risau gak cemana gaya lah tempat ni.

Sebaik saja sampai sana saya terus WOW!

Bathroom luas


ni pandangan depan






Bilik tiptop



Point yang saya boleh tegaskan dan buat saha nak rekemen tempat ni adalah.

1.. Bilik sangat selesa.
2.. Kebersihan bagus
3.. Sangat privasi
4..Owner helpful
5..Lokasi dekat je dengan bandar

Ada sikit downside dia.

1..staff jarang nampak diluar
2..parking tu kadang bertindih tapi takpe owner sangat helpful. Give a call je.

Alaa downside tu sangat lah small matter. Percayalah Muar homestay ni best. Tak beza sangat dari hotel tapi masih very the homie style.

Check it out.



Saya Book melalui Booking.com
Boleh belek sini MUAR HOMESTAY



2 comments:

  1. menarik. nampak cantik dan bersih. kalau kalau sampai muar bolehlah try stay situ

    ReplyDelete

Pahlawan islam masa kini

Disclaimer :  Full kredit untuk Irfan sebab saya share semula sini untuk bacaan. Jenuh nak reread dari telegram. Thank you saudara.  PEJUANG...