Monday 5 February 2018

Kiosk MYEG yang best

Salam alayk semua..

Dah masuk dah pun bulan februari.. selalunya kalau musim bulan feb dan jan dan juga march ni memang musim sekalian manusia renee roadtax dan insurance.

Kalau dulu sebelum wujudnya Myeg kiosk ni, punya lah leceh boleh menangis lah nak tunggu turn bayor katpejabat pos or kadang kene rajinkan diri gi bank tempat kita loan ( tak semua bank gak layan ).

Sekarang mudah. Alhamdulillah.
Selain UTC yang sangat memudahkan urusan, kiosk Myeg juga ada merata rata.

Cari je. Cuma bezanya kalau pergi situ kene service charge sikitlah. Biasalah kan...servis charge pulak bergantung la ada murah ada mahal.

Alkisahnya untuk Viva saya last year bayor dekat 700+ kononnya cover full 28000 padahal da lebih 3 tahun. Alhamdulillah tahun ni ikot harga semasa 20000. Turun lah 500+ je


Serious kadang kita tak sedar kot kene kelentong ke ape ke sebab usually tak perasan kan. Kire cam kene tipu gak lak tapi xpelah alhamdulillah da setahun berlaly. Pasni alert.

Kiosk Myeg best sesangat saya pergi adalah di Kota Seriemas Mydin. Kalau nak waze carik je kat situ. Kota Seriemas Mydin. Sure ada.



Dah la servis charge murah...pastu cepat...pastu peramah sesangat staff dia. Puas hati!

Berdekatan tu ada Mydin,kedai mamak dan juga pejabat pos so yang dok area dedekat meh la ke Mydin je kalau nak bayor roadtax orait? eheh..


Jumpe lagi..... ♥

5 comments:

  1. boleh tahu..kena bawa dokumen apa ye untuk renew..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaaaaf lamba5...huu
      Bawak segala copy geran kee, ic lesen semua. Nanti dorg check database. Kalo ada file yg penah buat last year bawak je nanti dorg cek.

      Delete
  2. Maaf lambat awak.
    Awak bawak je salinan geran, ic dan lesen...if ada file yg penah renew last year bawak je semua serah kat dorang

    ReplyDelete
  3. Hi... Boleh bagi no contact myeg ni tak ? Tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak... Last saya cuba kontek, staff tu dah tukar nombor. Saya takda pulak no ofis. Tp lokasi memang di mydin kotaseriemss

      Delete

Pahlawan islam masa kini

Disclaimer :  Full kredit untuk Irfan sebab saya share semula sini untuk bacaan. Jenuh nak reread dari telegram. Thank you saudara.  PEJUANG...