Sunday 21 January 2018

Kembara

Salam alayk...

Salam ahad..

Salam hari minggu... apa khabar kalian semua? Huhu Buat ape tu? saya sedang mereput dirumah sambil cuba la skit skit excercise ( konon ) dan juga merenung masa depan ( ahahaha ).

Timing terdekat ni je ada few kawan saya akan berlepas ke Jepun dan Korea untuk menikmati salji. Omg seleji wehhh... kejelesan melanda.

Takpe Allah dah kasi saya rasa last year dan Allah akan kasi lagi cuma bukan sekarang. Kene all out strive dan collect duit.




Seronok sangat bercuti ni. Aha saya ada terbaca Kina Omar ada sebut pasal jika ada duit, belilah pengalaman, bukan barangan. Faham tak maksud dia?

Maksudnya... jika ada duit untuk bercuti pergilah. Pergilah mengembara menghayati erti kehidupan,melihat ciptaan Allah dari sudut berbeza, mengkaji perbezaan budaya dan menikmati nikmat yang diberi.

Tidak perlu terlalu beria mahal kos nya sebab kita kan nak kembara kembara gitu. Unless awak berkemampuan dan memang nak tiptop punya jadual perjalanan dan penginapan. Terpulang.

Asalkan awak pergi travel,bercuti dan enjoy masa yang Allah beri. Demi masa, manusia sentiasa dalam kerugian jika gagal nak hargai. Betul tak?

So... korang nak gi travel memana ke masa terdekat?

No comments:

Post a Comment

Pahlawan islam masa kini

Disclaimer :  Full kredit untuk Irfan sebab saya share semula sini untuk bacaan. Jenuh nak reread dari telegram. Thank you saudara.  PEJUANG...