Wednesday 1 April 2020

Ikhtiar merawat kulit bersama RENOSKIN

Assalamualaikum w.b.t,

Sejak beberapa tahun ni saya perasan timelines facebook pasal satu produk ni. RENOSKIN.

Beraura ye founder


Mula mula abaikan jelah kan sebab memikirkan banyak sangat produk lalu lalang dekat social media. Sehinggalah saya berpeluang try sendiri.

Ada seketul shea yang comel lote


Saya sebenarnya mempunyai sedikit kulit gatal dibetis. Tatau nak describe camne tapi tak major tapi tidak juga minor. Tetap rasa tak selesa dan khuatir kalau melarat.

Ada je pergi klinik pastu doktor bagi ubat calamine yang macam bedak sejuk tu tapi nak menempel calamine tu fuh fuh... Jenuh. Dan saya sapu Renoskin ni kadang lupa saya sapu minyak disitu sebab lembut ringan dan bau menyenangkan.

Banyak produk diluar tu tapi awas ya sebab bukan semua benar benar dijamin status lulus kkm. Renoskin ni saya tahu ada semua tu sebab mereka ada bukti dan produk ini sendiri telah diguna ramai orang.





RenoSkin ini banyak manfaatnya terutamanya bagi yang ada masalah kulit. Antara manfaat RenoSkin ini adalah:


  • Cara merawat eczema dan proriasis
  • Melembapkan kulit
  • Merawat dan mencegah ruam lampin
  • Merawat jangkitan kulat dan bakteria
  • Merawat luka melecur
  • Menyuburkan rambut
  • Menghilangkan regangan kulit
  • Memudarkan pigmentasi
  • Memudarkan parut
  • Merawat gatal-gatal


Selain guna untuk betis saya, sekali sekala saya sapu dekat baby saya yang ada kesar melecur sebab Renoskin ni boleh menjadi pelembap dan kurangkan regangan kulit. Anak saya bulan 10 tahun lepas baru menjalani pembedahan skin-grafting so boleh bayanglah nak sembuh tu camna. Doktor memang selalu suruh saya sapu sesuatu yang melembapkan makanya Renoskin je dah cukup. Kandungan didalam Renoskin dah meliputih banyak benda.


Antara bahan-bahan yang digunakan di dalam RenoSkin adalah:

  • Ekstrak Buah Zaitun 
  • Herba Rosemary 
  • Ekstrak Kelapa Asli  
  • Vitamin A
  • Vitamin E
  • Vitamin K



Bukan calang calang tau produk ni. Sekiranya anda ada mild eczema mahupun major, yang mana nak ikthiar boleh lah cuba. Kulit sensitif ni mencabar dan boleh jadi runsing. Dan kita juga tak boleh sewenangnya cuba itu ini apa semua. Bahaya bahaya.

Berikut saya kongsi sedikit testimoni produk ni.





Tak salah kita ikhtiar sebab setiap penyakit ni Allah dah ciptakan ubat. Tinggal manusia nak ikhtiar dan terus ikhtiar sahaja.

Ekzema dikaki betis saya pun da kering ... Ya Allah. Seronok betul saya rasa. Selarang saya maintain pakai untuk fungsi melembap sebab kulit kering ni trigger sangat kegatalan.

Jangan putus asa. Renoskin kan ada ;)





No comments:

Post a Comment

Pahlawan islam masa kini

Disclaimer :  Full kredit untuk Irfan sebab saya share semula sini untuk bacaan. Jenuh nak reread dari telegram. Thank you saudara.  PEJUANG...