Tuesday 24 October 2017

Rabu nan permai feat pasar malam Balok

Salam alayk...

Hai semua apa khabor.. Lusa nak kawen dah hahahab. K. .... saspen sebenarnya.  Gila tak saspen...pasni takleh nak jadi dugong sangat..

Ye saye dugong...ngape?


Tapi kan bagus sebab dapat stopkan kepenatan mak abah. Mak abah dah banyak sangat penat dan lesu lelah apa semua nak persiapkan perkahwinan anak dara mereka ni. Yelah, saya pulak yang first... memasing essaited len macam.

Sesungguhnya persiapan wedding itu melemuihkan. Penat apa semua. Kan best kalau semua simplify. huuurr.

Oh...

Maknanya minggu ni saya last kat sini omg...Kuantan..Pasni kene merantau semula. Ya ampun lemaunya saya.  Ininjuga bermakna saya ada harini dan ahad insyaAllah untuk pasar malam. Jumaat kenot sebab nak akad kan malam tu gilo Ko apo pi pasar malam. ahahahaha.

Pasar malam itu satu obsession yang tak
berapa sihat gak tapi apa nak wat kire okay pe saya tak suka gi Butik baju or butik Bonia ke apa ke..ahahaha ahhaa ayat sejukkan hati bakal suami. 💃

Pasar malam rabu ni kat Balok syoknya sebab ada ayam gunting sedap. Rm6.50 and juicy lazat ummpphh ummpphh.. insyaAllah satgi petang kalau saya ingat saya snap gambo booth tu ya...eh Booth ke napa.Gerai? kedai?  lol

Gamba hiasan pun bolehhh

Ya Allah sedapnya..


Selalunya saya cukup suka beli cuma kadang sebab Rm7 kan harga...kadang verangan je. Dulu zaman bekerja Boleh lah... sekarang zaman surviving...uhuhu.

Oh satu lagi situ ada rojak standard Rm2 apaklah sedapnya... murah bukan sebarang murah wo siyes ah.

Best kan makan. Hahahaa.

Pastu ada lagi... Telinga keling a.k.a peneram kecil. Ya Allah sedap sangat weh feveret den. Time dok Nilai pasar malam Jumaat dan Selasa kekadang jual kekadang takda dah la sejibil tu je makcik yg jualnya.
Kalau pasar malam Kuantan ni...yang ahad tu lazat nye lahai.


Ni yang pasar malam Taman Gelora tu


Bukan senang nak buat kuih ni kan....tengok resipi cam simple abes tapi ce buat. Mau keras kejung baling kat dindig leh retak. eceh over.

Oho last but not least.

Keropok lekor sagu!
Jenis wat direct goreng direct selalunya rm1 dpt lima batang kecil. Dap weh.
Keropok lekor cenggini selalu kat area pantai timur senang lah dapat nak nak Kuantan ni sebelah Kemaman Terengganu so pengaruh sana tu banyak masuk sini. Sedap wehh. Kekadang depa wat gumpal and sira dengan sos cicah. uishhhh.

Kopok sagu ...


Sesungguhnya time saya menulis ni perut saya da melampau gendang dongdongceng punya la lapar...

So excuse me nak makan. Heeee... nak kawen takde diet diet. Sejenis pengantin tak sedor diri. Kbai.



2 comments:

  1. Assalam. Tahniah Puan Mira on your marriage. Semoga berbahagia til Jannah <3

    ReplyDelete
  2. huhuhu ruzzzzz... tak syoknya jadi puan

    ReplyDelete

Pahlawan islam masa kini

Disclaimer :  Full kredit untuk Irfan sebab saya share semula sini untuk bacaan. Jenuh nak reread dari telegram. Thank you saudara.  PEJUANG...