Monday 6 November 2017

Post pendek

Salam alayk...


Alhamdulillah genap seminggu lebih bergelar isteri. Dan saya juga telahpun kembali ke rumah asal saya. Alhamdulillah juga saya dah mula setup versi 'home-office' saya. Piwitt

Seriously untuk menulis perlukan mood dan bila ada proper place tondo everything...semua akan jadi proper lah. InsyaAllah mood akan datang. Penulisan akan lancar. Papehal, do not give up. Jangan berputus asa.

Mana nya gamba home office tu?
Takde gambar takde gambar!
Hahaha

Malu la tak settle lagi. Saya lak jenis malas yakmat so jadi ke nak kemas umah level anak dara tahap tertinggicam susahnye la nak sampai mood. Aahahaha. Seriously home office tu idaman untuk insan yang ingin bergelar self-employee and freelance writer. Dalam masa sama saya juga masih gigih cari port dan lubang untuk mereleased green book OSH saya. Aduiii!

Pelan pelan kayuh please. Baru nak mulakan idup baru kan. Tempoh berbulan bulan lamanya bercuti dirumah dok saja telahpun berakhir. Now hidup perlukan perjuangan baru. Start enjin vrooom  vroooom.


Sejujurnya.... Penyakit malas itu sangat virus. Sangat menuntut kita untuk membanterasnya ke akar umbi.. Allahu. Moga Allah beri kerajinan kepada kita semua.

Dulu life lain.
Bujang trangtangtang. Anak dara. bekerja dekat kompeni. Makan gaji. Idup cam hape je sebab jenis mmg tak semenggah tak suka shopping baju apa semua. Duit untuk makan makan travel makan makan travel. Pusing pusing roda takat tu jugak.

Sekarang sudah jadi lain. Dah tifak lagi bekerja makan gaji buat masa ni. InsyaAllah nak earn duit guna home job.
Banyak nak buat. Banyak nak jaga. Banyak sangat sangat nak kene improve diri ni.

Bila dah Hilang kerja, banyak masa berfikir kat diri sendiri. Banyak masa untuk muhasabah diri. Alhamdulillah. Kita manusia tak sempurna. Banyak sangat silap nyer.

Sejujurnya saya bersyukur.
Saya wajar bersyukur. Allah masih beri kelapangan. Bantu iti ini secara zahir dan batin.. Sedar atau tidak, Allah mudahkan jalan. lapangkan hati. Bukakkan pintu yang tutup. Banyak yang Allah bantu. Sungguh.

Kalian doakan saya ya.


No comments:

Post a Comment

Pahlawan islam masa kini

Disclaimer :  Full kredit untuk Irfan sebab saya share semula sini untuk bacaan. Jenuh nak reread dari telegram. Thank you saudara.  PEJUANG...