Wednesday 4 October 2017

[ REVIEW ] Preciouslily by Noor ... Diamond collection

Salam alayk..

Dulu mak dan adik perempuan saya selalu cakp pasal tudung instant. Mereka ada beberapa koleksi. Adik paling bongsu pun sama. Tu belum lagi kawan sekeliling saya.

Best kita dok Malaysia ni tudung saje pun dah terlampau banyak variety. Yang bawal lah, ruffles lah, shawl lah, instant sarung lah dan latest craze sekarang 'instant shawl'.

Instant Shawl ni mixture of shawl yang diinstant kan sebab  perempuan like us mesti faham dah shawl ni bukan selalu senang nak pakai even kadang lilit....salah lilit rosak mood seharian. Ahah.
Saya bersyukur diberi kesempatan untuk mencuba instant shawl baru dari PRECIOUS BOUTIQUE iaitu Preciouslilybynoor .


Omeyyyy....



First impression.
Satu perkara yang menggambarkan nya. CANTIK!!

Label tu kukuh dan memang menyerlah.
Orang memang dok terpandang je. Lawa.


Saya berpeluang cuba warna navy blue. Sangat cantik warna ni. Terang tapi tak sparkling sangat. Memang cantik sebab saya bukan penggemar biru tapi lawanye lahai.

Elok terletak bila dipin bahu untuk kasi tidak terlalu labuh.


Elok terletak, jahitan kemas dan material tak ringan tak terlalu berat. Tengok lah jatuh elok kain tu atas badan. Lepas tu kita boleh gayakan ikut cara kita. Macam saya suka labuh, maka saya labuhkan. Rakan saya yang cuba tudung ni pula suka singkat sikit, dia pin je di bahu. Terus senang.

Pakai tudung ni masa nak pergi kenduri yang jaraknya sangat jauh maka memang tetido terlelap tersandar dalam kereta. Tapi elok je tudung. Selalu kalau shawl yang lilit manual tu siap ler cam kene kejar lembu dia punya herot berot.

Time ni dah lewat petang, on the way pulang dari kenduri. Jauh perjalanan tu.


Kita sekarang suka sesuatu yang simple mudah cepat. Preciouslily memang nice nice kalau nak sesuatu yang senang diurus. Nak bawa pergi kenduri ke, jalan jalan di mall ke, bercuti ke or travel jauh memang sesuai. Saya sendiri dah mula merancang nak letak shawl ni dalam beg untuk honeymoon soon. Travel sana sini lah nanti iols bersama preciouslilybynoor ....tunggu ye entri tu 😏



Banyak lagi warna yang dikeluarkan selain navy blue dan dusty pink. Ada variety pink dan blue dan lain lain lagi so korang boleh ushar dan jenguk website official Precious boutique. Nanti kot ada yang terjatuh hati, boleh terus beli online tau. Best kan? senang je bila teknologi di hujung jari.



Seharian saya cuba dan seharian rakan saya cuba. Kekonon nak buat sisterhood of travelling instant shawl katanya 💁. Kami berdua ni memang bukan pemakai instant dan ni first time untuk both of us.

Prof Zila ni kaki shawl lilit keknis.
Saya pula jenis kaki tudung bawal dak skolah. Tapi sepanjang pakai preciouslily ni kami cam da ada sikit la rasa terpengaruh nak beli yang kaler lain pulak.

Prof Zila tu lagi la jenis banyak songeh kau rase 😏💁....tapi dia suka..Saya suka sebab boleh labuh. Ehehe....selalu nengok orang lain pakai kemain singkat tenenet tenenet je.

Kemas kan?


Kalau korang jenis penggemar neelofar punya tudung atau instant shawl atau jenis cam kami tak pernah try instant tapi teringin, boleh cuba. Saya sarankan sebab saya dah cuba.

Boleh rujuk website PRECIOUS BOUTIQUE. Kat situ bukan diamond collectuion ni je ada tapi banyak lagi. Rugi tak cuci mata.

KLIK SINI UNTUK JENGUK BUTIK ONLINE


( disclaimer : saya masih menegaskan bahawa setiap orang ada pelbagai citarasa)

ps : Tak sabar nak try di negara sejuk ketika bercuti nanti. Sedangkan panas senang dihandle, apatah lagi bila sejuk kan. Thank you Puan Noor.


Thank you sebab sudi singgah dan baca.. ;)

16 comments:

  1. Replies
    1. Kan...bukak je bungkusan pos terus fall in love..lawanye masyaAllah.

      Delete
  2. Hahaha kita nie buta sikit pasal fesyen tudung2 nie... Janji nampak kemas dan manis dipakai dah kira ok...

    Paling penting, tak makan masa berjam2 nak pakai satu tudung

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahu xpe... ala pempuan kg konon suka shawl nak save masa...lilit sana sini serupa gak lama. hahah so instant preciouslily ni mmg short spam timing je

      Delete
  3. Cantik elok je akak pakai. Kalau Lin hampeh je. Balik-balik tudung bawal je la. Itupun anak tarik-tarik.

    #TheRealBloggerMak

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan bawal the best vuma instant preciouslily ni alternatif la jugak

      Delete
  4. cantik sekali kakak kerudungnya, mudah dipakai dapat saya dapatkan dimana kerudung ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi... Kerudung ni boleh didapati di


      http://www.preciousboutique.com.my

      Cantik kan ♥

      Delete
  5. Cantik warna ni. Sesuai kalau nk pi jalan2 atau shopping.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan ....cantik and saya jadi fall in ♥ dgn warna biru

      Delete
  6. Cantiknya colour tudung tu. Terpikir gak nak tukar style tudung,boring asyik style sama. Ahaha,nak kena jenguk" lepas ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesekali try lah awak... Cam tuka selera. Saya pun jenis suka bawal tapi cam kekadang bila try ni rasa untuk urgent emergency, its nice

      Delete
  7. Cantiknya color tu..tudung instant ni mudah je nak digunakan..

    ReplyDelete

Pahlawan islam masa kini

Disclaimer :  Full kredit untuk Irfan sebab saya share semula sini untuk bacaan. Jenuh nak reread dari telegram. Thank you saudara.  PEJUANG...