Monday 7 May 2018

Telemovie 6

Assalamualaikum ♥

Sempena Selasa nak indah ni, saya pun rajinkan diri buat entry.

Last week kan, saya tengok la telemovie tajuk 6. Lakonan Fikry dan Jannanick. Genre telemovie ni seram...

Kisahnya pasal Fikri dan wifenya Janna serta anak mereka bercuti dan menginap disebuah hotel. Yang amehnya hotel tu xda pekerja time malam. Semua staff balek bile malam kecuali sorg jaga tu.

Kejadian aneh mula berlaku bila tiba tiba Fikry patah balek kebilik sebab nak.ambil phone sedangkan Janna dan Danish kene tunggu dikereta. Tetibe dua orang tu muncul depan pintu dan bermulalah episod seram bila dorang tak jumpa jalan keluar dari tingkat enam tu. Lift hilang. Naik tangga masih tingkat enam. Turun pun sama.

Sehinggalah kelibat hantu muncul. Nak taknak Fikry kene survive!



Bagi saya seramnye lahai berkali kali saya tutup mata apa semua. Elemen seram dia memang tiptop. Sound efek kejajung kejajung konon seram tu memang buat jantung luruh.

Pastu depa guna lagu suriram sebagai elemen lagu misteri sebab hantu tu memang suke humming lagu tu. Nak terkincit dibuatnya hadoiiiiii.

 Kirenya  terbaik sangat lakonan Fikry dan Jannanick sebab cam expressi muka dorang takot,marah, emosi dan apa semua tu memang mengundang sangat aihhhhhhhhhhhh.


Antara part paling seram bagi saya time Fikry terperangkap dalam satu bilik pastu hantu suriram tu muncul. HANTU SUNGGUH.... TAKOT AI!!!


Pastu hotel tu pula memang kosong sekosongnya terbaiklah produksi. Bagi saya, kalau movie ni buat untuk pawagam pun best. Seram wo. Kalau tambah drngan sound sistem kat pawagam dengan lampu gelap nye tak ke lagi berkoyan keseraman tu?


Apepun, tahniah kepada semua pelakon dan produksi. Teruskan berkarya ♥

2 comments:

Pahlawan islam masa kini

Disclaimer :  Full kredit untuk Irfan sebab saya share semula sini untuk bacaan. Jenuh nak reread dari telegram. Thank you saudara.  PEJUANG...