Friday 11 May 2018

Nyamuk oh nyamuk

Assalamualaikum ♥

Saya tak tahu lah ape kejadian sejak dua menjak ni serangan nyamuk dah macam kerajaan Thanos nak serang wakanda. Hm

Takkanlah nak kene berumah ditepian pantai...eh ditengah kolam


Sangat sangat sangat banyak wehhhh. Dia berterbangan sambil berpelukan oun ada. saya dah pasang dah ubat Nyamum jenama Family tu tapi hmmmmmmm....

Nak spray shieldtox extreme pun jenuh la wehhh. Hmmmmm. Dah tu?

Pastu kan saya google punye google jumpa petua cam boleh digunapakai. Cuma sayangnya takde limau nipis. Saya ada bunga cengkih je kat umah.

Takpelah esok carik limau nipis nak cucuk cucuk bunga cengkih. Katanya ni petua tradisi nak halau nyamuk.

Tak daya dah nak spray. Berbotol leh abes. Pastu husband lak resdung takleh bau sgt ubat nyamuk...huaaaaa menambah sangat stress.

Saya pernah kene demam denggi dulu so cam seriau la kan nyamuk ni. Betapa sakitnya badan, cirit, letih apa semua bila kena. Dah la denggi berdarah. Mujur Allah panjangkan nyawa hm.


Ok tu je...pasni saya share result tips tu jadi ke tidak. Ai nak tengok cite oh my family sat.



No comments:

Post a Comment

Pahlawan islam masa kini

Disclaimer :  Full kredit untuk Irfan sebab saya share semula sini untuk bacaan. Jenuh nak reread dari telegram. Thank you saudara.  PEJUANG...