Tuesday 14 November 2017

Modern Family

Assalamualaikum....

Apa khabar kalian. Dah lama tak berblog kan. Maaf banyak sungguh hal nak kene buat. Almost tiga minggu dah usia perkahwinan saya so cam baru nak setup balik hidup apa semua yada yada.
Suami tu alhamdulillah naik sikit berat dia which is no no kene slow downkan naik badan dia... sian dia. Bertabah lah encik ^^

Oh ya sebelum saya pulang dari Kuantan aritu besfren saya si Aten kan balik dari Munich and stay lama kat Kuantan. Saya singgah jap lah rumah dia mengeteh apa semua and surprise surprise dia kasi saya sedut semua season Modern Family dari pendrive dia omg sungguhla suka hati ni... gelumpang gelamping tau dibuatnya. Season one until ten kau hado 💗😛😛






BESTNYA YA ALLAH CERITA NI!!!! addicted berabis siyes ah.
Kalau kawan kawan lain saya tahu ramai yang addicted dengan citer Bigbang Theory lah, Friends lah and macam macam lagi tapi saya Modern family ni memang siyes leh lekat tak gerak kalah drama korea. Buahaha

How saya tertangkap jiwa raga nak nonton cite ni? All thanks to Aten. Sepanjang trip saya di Munich sana saya telah diperkenalkan dengan Netflix tudia tudia kemain ayat cam berita harian. Hahaha...sebab trip saya kesana adalah trip leisure memang niat tak la explore sangat sebab trip lepas tension kan so Aten kat rumah dia ada Netlfix... maka bernetflix lah saye. Alang kepalang jetlag bagai so ~~~~

Time awal awal tengok tu saya nampak je thumbnail citer ni tapi cam mehhhh tak berminat sungguh posing depa cam tipikal nya. Sitkom bagai kan. Aten pulak suka pasang Bigbang Theory tapi jiwa saya tak lekat sangat kat Bigbang Theory. Ntah camne saya akhirnya tekan je lah Modern Family ni pastu nahhh kau amekkaw memang jatuh cinta on the spot!

BEST GILA !

Gloria : Mommy da kabo citer kite best tapi Mira takmo caya
Manny : Huh !!!



Memang best and sampai sekarang saya masih di musim ketiga sebab saya berada di Munich seminggu je dan mula tengok Modern Family pun empat ari sebelum balik...plus ada hari sy berjalan di kotaraya sana kan memang idok lah ngadap je even hati ni meronta ronta nak tengok next episod. Pastu pulak dalam flight Qatar Airways ada gak cite ni tapi ciput episod and tetibe season 8 tapi sebab minat ai layan jugak I dun care I dun dun care!


Season baru dah ni Gloria ada anak...saya tak tengok lagi sampai sini. 


Ok why saya suka bebenor citer ni? Actually sitkom ni berkisar pasal ragam sebuah family. Jay, Gloria, Manny, Phil, Clair, Cam, Lily, Alex, Haley etc... semua penuh ragam dan perangai masing masing. Kiranya dalam cite ni ada tiga rumah for tiga keluarga tapi mereka selalu berkumpul.
Comel tau gelagat memasing especially si Gloria tu serius comel dan kelakar.

Gloria dengan accent Colombia dia and sikap sangat mementingkan jatidiri darah latin dia... Manny innocent pulak. Jay keras kepala. Mitchell jenis cerewet, Cameron kuat berdrama, Alex kaki buku ulat buku genius takde life, Haley pulak jenis tak bijak tapi suka benor sosial dan bergaul, Luke ni unik and weng sikit... Phil pulak sejenis bapak perangai tak semenggah . Clair pulak jenis sume nak teratur ya ampun!!!
Tapi all in one, semua sangat melengkapi satu sama lain... best ^_^


Komedi ringan je ni tapi good lah kan. Bigbang Theory cam tak kena ngan hati saya ... Friends dulu best la bagi saya. Sitkom US banyak je yang best tapi antara yang paling ngam di hati saya adalah ni dan Two broke girls.






 Korang camne?
Suka tengok sitkom ape?

No comments:

Post a Comment

Pahlawan islam masa kini

Disclaimer :  Full kredit untuk Irfan sebab saya share semula sini untuk bacaan. Jenuh nak reread dari telegram. Thank you saudara.  PEJUANG...