Saturday 7 April 2018

[ MOVIE ] Peter Rabbit

Salam alayk..

Salam Ahad semua. Ape khabor.
Alhamdulillah empat hari dah berlalu sejak hari jadi saya. Yay makin muka yay makin muda oho oho oyeah.

So memandang bulan besday, alhamdulillah diberi rezeki tengok wayang free oleh MBO dan GSC. Tapi saya baru redeem GSC je, MBO belum lagi uhuhu... takpe belum half way April pun lagi.

Saya dan suami memilih untuk tengok cerita PETER RABBIT.



Saje pilih sebab kawan saya si Micky cakap cite ni best dan menghiburkan. Lagipun untuk redeem tiket free birthday, kene pilih yang ditanda asterisk je. Asterisk tu cenggini ha * ...

So limited lah sikit sebab asterisk takkan diver dekat new movie. Selalunya dekat movie yang dah halfway airing. Pastu pulak kami dah tengok most of asterisk label movie cam kl special force ( nasib ler dapat husband suke fattah amin) pastu husband juga suke badminton so Lee Chongwei pun kitorg tengok dah.

Ape lagi, pilihlah Peter Rabbit sebab santai dan macam comel je kan. Rabbit kot.

Dan...verdict?

BEST GILAAAA... gelak guling golek pun takpa memang syok. Baru saya perasan movie ni rupanya british patut lah prpnosi dia tak macam hollywood sangat.



Best nya comel sangat alahai... citer ni berkisarkan peter yang merupakan arnab kat ladang tu ada tiga adik pempuan dan cousin rabbit yang gemuk. ahhaha comel.

Dia ni nakal suke cilok makanan kat ladang sampai berangin la petani apa semua kan....petani tu pulak baran tak hengat dan pernah tangkap bapak peter pastu buat pai arnab makan omnomnom... memang menambah dendam la kan.

So Peter la pulak suke curi masuk ajak member haiwan jelata untuk cilok makanan ( segala hasil tanaman ). Sampai satu tahap petani tua tu mati sebab sakit jantung...dorang berpesta ria ingatkan takdak dah manusia perosak ( padahal depa perosak )...sehingga cucu petani tua tu warisi rumah tu dan datang sebab nak jual rumah tu. Cucu tu datang dari London.

Ditambah pulak Bea ( watak awek jiran sebelah suke rabbit ) ni cam suke kat mamat tu... konflik dan konflik lah kan.

Haaa tengok sendiri lah. Lawak sangat sebav pArt ayam berkokok mengamuk tu suami saya cam tercekik dek gelak overdose.

Memang kelaka, menghiburkan dan santai.

comel je benjamin telinga lendut dan gemok...


Seronok tengok gelagak binatang ni semua...♥

Alah, silalah tonton untuk hiburan penuh kecomelan. Saya yakin anda akan suke.

kitorang tunggu ni...mai mai



Thank you sebab baca ♥

No comments:

Post a Comment

Pahlawan islam masa kini

Disclaimer :  Full kredit untuk Irfan sebab saya share semula sini untuk bacaan. Jenuh nak reread dari telegram. Thank you saudara.  PEJUANG...