Thursday 9 August 2018

Kalau lah Allah bagi 5 bulan saja lagi

Assalamualaikum ...

Entri kalini adalah berkenaan sesuatu yang rawak.

Kalaulah...
Kalaulah Allah bagi hidup lima bulan saja lagi bermula sekarang. Apa yang saya ingin buat?

Sedih.

Sedih bukan sebab terlampau sayangkan dunia ni tapi perpisahan tu satu benda yang sedih. Bayangkan perpisahan dengan mak abah dan adik adik buat selama lamanya. Lepas ni kita dah kealam sana...tiada lagi ucapan selamat di whatsapp, tiada lagi video call dan panggilan suara. Tiada. Terputus semuanya.
Semoga Allah temukan kita dengan ahli keluarga kita dihari kiamat nanti.

Waktu tu, nak peluk cium abah mak pun dah tak boleh. Terfikir juga bagaimana lah keadaannya ketika roh kita baru ditarik keluar dari jasad. Kuasa dan rahsia Allah kan.

Fikir juga...

Mungkinkah ada yang akan menangis atas perpisahan nyawa buat selamanya ni. Ada tak yang akan kirimkan doa dan melawat dikubur. Atau lansung tiada? Huhu sedih.





Lepastu...
Andainya kita ni telah berkeluarga dan berumahtangga, agaknya tempat kita begitu cepat digantikan tak?

Banyak sangat persoalan yang hanya Allah je tahu jawapannya.

Saya kalau lah diletak dalam situasi ni, segala yang saya buat saya akan fikir, tak lama dah Allah nak beri saya masa maka nak buat apa buat.

Benda pertama mestilah bekalan. Taubat semahunya, istighfar semahunya. Kenangkan diri banyak dosa. Betapa gentarnya memikirkan azab neraka. Ada lagi kah benda dosa yang kita terlepas pandang kita ada buat. Mungkin saya akan berada dalam keadaan depresi.



Lepastu guna sakibaki duit yang ada...belanja mak abah adik adik...belanjakan sehabisnya takpa. Bukan nak bawa masuk kubur pon. Dah banyak jasa abah mak curah nak besarkan kita. Bila lagi nak balas? Walaupun takkan terbalas sekurang kita cuba beri 0.000001% usaha.

Dan jika ada pasangan...kalau boleh nak carikan pengganti siap siap. Yela bukan senang nak Biarkan anak kita dapat mak tiri sebarangan karang..kesian dia. Cukuplah segala kisah menyedihkan, mereka wajar dapat kebahagiaan. Kalau dalam kepala saya ada je calonnya.. tapi tatau la kalau dia ada calon lain nanti. Aha... Untunglah.


Delete segala benda tak patut disosial media.. kalau boleh delete sosial media teruslah senang cita. . Takot ada terkongsi aib or benda lagha yang boleh disoal.. bahaya.



Makan apa saja nak makan... Takpelah Allah beri rezeki untuk makan nape nak sekat.. belanjakan aje.

Cuba buat baik dengan sesiapa saja... Sebaiknya. Sebab hamba Allah yang baik adalah yang menjaga silaturrahim. Dan yess, sebut pasal silaturrahim ,minta maaflah kepada semua. Kadang kita tak sedar kot ada terbuat salah terkasar bahasa semua.


Tapi papepun last last saya akan pilih untuk bersendiri menunggu mati. Huhu... Taknaklah ada orang tengok. Dah terbiasa sorang, mati pon sorang lah...kubur pun sorang jugak.

Huhu...

Kalau benar benar saya ada masa lima bulan saja hidup, saya harap saya dapat bagi kebahagiaan dekat mak abah adik adik.

Saya harap saya dapat beri suami saya kebahagiaan yang dia cari.



Kan orang putih cakap,  bila kita sayangkan seseorang, kebahagiaan dia adalah penting untuk kita, walaupun bahagia mereka itu bukannya kita.


Maafkan salah silap saya.
Saya sayang semua.
Saya sayang awak babyboo .... ♥

No comments:

Post a Comment

Pahlawan islam masa kini

Disclaimer :  Full kredit untuk Irfan sebab saya share semula sini untuk bacaan. Jenuh nak reread dari telegram. Thank you saudara.  PEJUANG...