Monday 23 April 2018

Hidayah itu milik Allah

Assalamualaikum semua♥


Hidayah tu sangatlah berharga. Hidayah tu kurniaan Allah. Beruntunglah sesiapa yang dikurniakan hidayah dari Allah.



Saya terpanggil untuk kongsi sebuah cerita. Tentang hamba Allah yang hatinya sering membuat perkara yang fasik terang terangan berdosa tapi dia buat.

Apa yang dia buat?

Allahu....sedih. Dia gemar edit gambar perempuan untuk dijadikan lucah dan dikongsi dengan lelaki lelaki lain untuk fantasi yang sangat menyedihkan.

Maruah wanita yang diedit itu dijaja jaja dan ditayang walau itu bukan fully gambar sebenar tubuh mereka.

Betapa lamanya dia melakukan aktiviti ini sehingga bertambah lah follower dan liker dia di social media. Menandakan betapa tenat dan sakitnya pemikiran dan otak lelaki islam sekarang walau bukan semua tapi saya yakin jumlahnya cukup ramai. Allah.

Entah bagaimana.... satu hari sesuatu keajaiban berlaku. Hatinya disentuh Allah dengan cara yang hanya dia tahu kerana dia tidak berkongsi.

Dia padan semua gambar edit dan mohon maaf kepada semua follower. Antara bait ayat yang saya kira agak menyentuh adalah, DUNIA SEDANG TENAT.

ALLAH.... ALLAH....ALLAH.

Dunia benar sedang tenat.Betapa beruntung dia Allah sentuh hatinya untuk sedar akan dunia yang sakit justeru berhentilah sakitkan lagi pemikiran manusia.

Betapa apa saja yang kita buat walau sebesar zarah akan disoal disana. Takutlah wahai manusia.

Wanita sekalian, tutuplah aurat. Peliharalah dirimu. Islam dah letak wanita di martabat yang tinggi maka kenapa perlu kita rendahkan lagi?

Lelaki sekalian, saya kira satu perjuangan yang cukup besar untuk jaga pandangan mata dan nafsu namun janganlah kalian mencari cari gambar untuk ditonton, video untuk dinikmati. Walau sejahil mana wanita dan lelaki dalam video itu untuk buat begitu,bukan alasan kalian untuk menontonnya.

Hentikanlah pornografi.
Carilah hidayah Allah.

Saya benar benar berharap lebih ramai lagi saudara islam diberi rahmat dan hidayah.

Dunia memang sedang tenat dan sedang menunggu ke garisan penamat.


2 comments:

Pahlawan islam masa kini

Disclaimer :  Full kredit untuk Irfan sebab saya share semula sini untuk bacaan. Jenuh nak reread dari telegram. Thank you saudara.  PEJUANG...